De uitdaging De wereld veranderen

408565_510423905664427_848003247_nMijn Uitdaging om te leven zonder geld is voortgekomen uit mijn idee dat als we in een wereld leven zonder geld, we alle problemen hebben opgelost. Ik wil leven in een andere wereld. In een wereld waarin de natuur floreert, wij elkaar kennen, waarin empathie, veiligheid en liefde woorden zijn die iedereen gebruikt, omdat het namelijk de norm is geworden.

De wereld veranderen

De wereld verander je niet als je blijft zitten.

Dit jaar ga ik er voor. Ik ga de wereld veranderen, althans een klein beetje. Ik ga proberen te leven met zo min mogelijk geld. Met dat als doel heb ik nu al zoveel gemakkelijker een aantal keuzes gemaakt die ik anders stressvol had gevonden. Volg mijn vorderingen als je wil, maar vooral: doe je mee?

Wereldveranderaars

Overal ter wereld zijn er zulke inspirerende initiatieven, media, projecten, social sites, evenementen te vinden die focussen op verandering. Een start voor jezelf is deze te vinden, en je niet meer te laten bombarderen met reclame zoals op tv. Ik kijk geen tv, maar uitzendinggemist, en ik mis werkelijk niets. Sterker nog: ik heb zoveel tijd om inspirerende films te zien, en TED talks te bekijken. Ik heb tijd om te lezen, en naar muziek te luisteren.

Raak ook geinspireerd door bijvoorbeeld de volgende projecten:

What if we Change:

Meedoen kan!

Gamend de wereld veranderen:

Dus als je niet van je bank wil komen, helemaal prima: verander de wereld gamend!

Hier een aantal games die de wereld veranderen:

http://www.urgentevoke.com/

http://www.worldwithoutoil.org/

http://archive.superstructgame.net/

Meer weten over Jane mc Gonigal

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~
Dit bericht werd geplaatst in (doe)Duurzaam, (ver)WONDER, DAG(boek), UITdaging en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

