Kano-vervoering

 

ik droom op vloeiend stroompje van een rivier

, meander mee en laat me stroomafwaarts glijden

, vaar dromend over water, laat me leiden door de glooiing

die ik zie aan de randen van de rivier

 

dromend neemt het water me mee

en geeft me wat het kan missen:

leven, vloeiing, vissen,

stromen, glijden, koelte van een lichte bries,

wier en nog zoveel meer

 

triest word ik door vloeien, door dunne spoeling,

door glooiing, meander en door vervoering

vervaring, verademing, door stilte en door kust en keur,

door kade, door kant, door aarde, door dat ik weer gaan moet

 

mijn kano uitstappen

en weer zwaartekracht

en weer stap na stap

en klotsen achter me laat,

 

behalve het water, dat

een tijdje met mij mee

mag klotsen…. aan mijn voeten:

rivierwater in regenlaarzen

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (ver)WONDER(d) en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

