ingestuurd stukje

Op mijn verzoek om zelf in eigen woorden te zetten hoe jij geïnspireerd, verwonderd, gebiologeerd werd heeft Gijs, een goede vriend, gereageerd met het onderstaande stukje…

Merel

 

Het zou mooi zijn als ik kon beschrijven hoe ik in de Rocky Mountains, tot over mijn knieën in een bergbeek, oog in oog kwam te staan met een grizzly en hoe het mirakel van de natuur mij in een mengeling van angst en ontzag overweldigde…

 

Ook zou ik graag vertellen hoe ik mezelf tegenkwam in de oorverdovende stilte en de zinderende hitte van een steenwoestijn in Noord-Afrika.

 

Met liefde zou ik hier uiteenzetten hoe ik door Gods wonder geraakt werd, terwijl ik duikend bij de Fiji eilanden een half uur lang omwerveld werd door een school sardines…

 

Maar nee.

 

Ik ben Europa nooit uitgeweest. Mijn belevingswereld is kleiner en dat geldt ook voor mijn wonderen.

 

Mijn wonder speelt zich af op een zomeravond, wanneer de zon haar laatste, warme licht over de rode pannendaken van de stad uitsprenkelt. In de boom van mijn voortuintje zit een merel.

 

merelEn die merel zingt.

 

En die merel zingt zo onvoorstelbaar mooi en melancholiek.

 

En die merel zingt zo onvoorstelbaar mooi en melancholiek dat ik voor een paar seconden?

 

En die merel zingt zo onvoorstelbaar mooi en melancholiek, dat ik voor een paar seconden (?) minuten (?) vergeet.

 

En die merel zingt zo onvoorstelbaar mooi en melancholiek, dat ik voor een paar seconden (?) minuten (?) vergeet wat er ook allemaal weer zo belangrijk was.

 

En die merel zingt zo onvoorstelbaar mooi en melancholiek dat ik voor een paar seconden (?) minuten (?) vergeet wat er ook allemaal weer zo belangrijk was, zodat eigenlijk niets veel belangrijker lijkt dan het luisteren naar een zingende merel.

 

Gijs

 

Gijs, heel erg bedankt. Super mooi!

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in INgestuurd en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

