iep

 

Vandaag   

Staat de boom er nog

Die gisteren naar me lachte

Toen ik uit

Ging

En uitvond

Welke naam hem toe

Behoort

      

Soepel waant hij zich

De boom

En zekerheid straalt hij uit

Nu nog meer

Nu ik weet welke naam bij

hem hoort

 

iep

 

 

 

De boom iept

En geniet

Staat te zijjjjn

In wind

En jaren lang

 

Niets tovert hem

Hij is gewoon zihh

chzelf.

  

“Gossie”, zou hij denken

Hij ziet een verwarde jonge vrouw

Die niet weet hoe ze zich goed houdt

Tegen wind en weer

  

Tegen alles tekeer

Gaat, en het gaat

Het gaat, ze gaat, ze

Waant zich soepel

 

Door het leven te banen

leeft in wanen

 

Boom even met me

Denkt iep, de boom

Sta lekker soepel solide met me

 

Voel dat tijd

Tij..hh..

Dig…hh..

Voorbij…hh..

stroomthhh

  

 

En hij waagt zich met deze gedachten even

buiten het boekje van zijn leven.

  

De vrouw legt haar flora opzij.

Veel mooier dit gedroom.

  

En heel even voelt ze zich dichtbij de boom.

De boom die lacht

  

In volle kracht

 

 

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (ver)WONDER(d). Bookmark de permalink .

Geef een reactie

