de mysterieuze dood van een mug

Vanochtend zat ik op mijn slaapkamer met mijn computer op schoot. Even bijkomen van een nacht slaap. Ben net ziek geweest, aan de anti-biotics, dus slaap kan ik wel gebruiken. Echter, in deze, zo noodzakelijke slaap werd ik verdorie flink gestoord door een mug. Niet 1 denk ik, meerdere, maar ik versta niet zo goed mugs, dat ik ze uit elkaar kan houden. Anyway, die muggen zijn deze ochtend nergens te bekennen, als ik wakker genoeg ben ze met een opgerold magazine een vrolijke ochtendgroet te bezorgen: DOFFF en nu DOOOD!

mug-thumbOh hoe vredelievend ben ik als het om muggen gaat! ;-)

Ze lijken verdwenen, de rotzakken, dus ik ga weer zitten, adem in, adem uit. En luister maar naar wat muziekjes, lees mijn mail, kopje koffie d’r bij. Mezelf ontbijt op bed gemaakt. Heerlijk die rust….

En dan dus dit tafereel:
Een mug zoemt rechts naast me, mijn hoofd met een ruk zijn/haar kant op. Ja, het zoemt, het zigzagt door mijn ruimte! Dus ik meld me aan de mug: “ROTOP of GA DOOD”. (dit stuur ik hem telepathisch, zonder opgerold magazine). En ineens valt hij uit de lucht! Gaat liggen stuiptrekken naast me. En ik schrik daar zo van, dat ik van de weeromstuit een hopsje naar links maak op mijn bed. Donder zowat mijn bed uit. Maar Bioloog als ik ben ga ik natuurlijk wel kijken. Hoe ?? ! , wat ?? ! , waarom !! ? gebeurt er hier?
En de mug overlijdt!!! JA ECHT! morsdood!
Conclusie: ik ben dodelijk. Als het niet mijn telepathische straling van gedachten is, dan wel mijn bloed (antibiotica doden ook insecten???) dat hij zij heeft liggen sucken, the motherfsucker! Wat het ook was: dood is dood. Mooi zo.

Over Marieke

Asperger en bipolair ~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Biologie Wiskunde Onderwijs - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~
Dit bericht werd geplaatst in DAG(boek) en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op de mysterieuze dood van een mug

  1. Christiaan zegt:

    Duidelijk. Je bent Jedi.

  2. jabir zegt:

    Lord of the Flies šŸ™‚

  3. Kneh zegt:

    de cruciatus vloek uit Harry Potter schijnt ook te werken šŸ˜‰

Geef een reactie

