natuurlijk of niet?

Dagboek 23-06-2009

Vandaag gebeurde me iets bizars! Mijn planning liep heel anders, en daardoor heb ik iets heel ergs meegemaakt, ben dr helemaal stuk van…

Mijn planning wijkt in niets af van die van gisteren en die van morgen, in grote lijnen. Over het algemeen zien mijn dagen, zelfs die van het weekend er hetzelfde uit. Gelukkig maar, want ik heb heel veel baat bij regelmaat, en tegelijk flexibiliteit.

Mijn dag normaal gesproken:

Om 7 uur op, meteen aan het ontbijt, koffie, post openen en administratie doen. Mailtjes beantwoorden. Om 8 uur heb ik mijn grove planning wat duidelijker ingevuld. Van uur tot uur weet ik wat ik doen moet…Vanaf 9 uur ga ik echt aan de slag. Tot die tijd schilder ik, of ben met foto’s bezig, of ik kijk een online tv programma, of ik lees de krant, online uiteraard…

Dan om 12 uur eet ik mijn lunch op en werk ik even in de tuin, ga zwemmen, fotograferen, of in ieder geval een wandeling maken. Lekker buiten, en meestal kom ik smerig terug van deze buitenactie. En dan ga ik douchen. Douchen om 13 of 14 uur. Ja, ik ga douchen om 14 uur, nou en? Dat de meeste mensen douchen moeten om 8 uur omdat ze naar hun werk moeten, kan me niets schelen. Ik heb mijn eigen dagindeling, en die werkt prima. Want ik plan mijn afspraken ’s middags en ’s avonds. Op die afspraken ben ik standaard degene die het meest fris ruikt, en mijn haar zit altijd goed!

Vandaag dus niet. Om 14 uur wil ik de kraan van de douche open draaien.

Soms komt er koud water uit, doet het warm water het niet. Tja, kan gebeuren. Ik ben een bikkel, het water van de Rijn is ook maar 15 graden max, kan mij het schelen. Ik duik wel onder een koude douche!

Maar deze keer zelfs dat niet.. Geen warm, geen koud, helemaal geen water. Pffffpppffftt doet de kraan. Sputter… en dat was het!

Lucht komt er uit. Is schijnbaar het water in heel het dorp afgesloten… Shit.

Ik ben niet autistisch, ok, beetje dan, maar hoe dan ook. Ik baal als een tiet! Jemig, niet kunnen douchen. Ik zit helemaal onder het gruis van de kiezels waar ik het pad in de tuin mee aangevuld heb. En ik stink. Van gewoon een dag….

En ik moet boodschappen doen, voor vanavond. Want ik heb een afspraak voor vanavond, van te voren moet ik gegeten hebben….

Op naar de super dan maar, eerst een mooi zwart jurkje aan… SnelSnel… Op naar de plaatselijke, heel kleine popperige dorpse buurtsuper. Ik passeer wat kinderen… en ik hoor het volgende:

“Die mevrouw heeft geen bh aan!” Serieus! En daarna hoor ik: “dat kan toch niet, geen bh aan?” …. Ze zijn in rep en roer. Jeugd, van niet eens de leeftijd waar ik les aan heb gegeven. Ik schat ze maar een jaar of 10, ofzo.

Ik ben onthutst, werkelijk waar. Ik woon op een dorp, waar vrouwen van boven de 50 het wagen om in T-shirts uit de jaren 80, met kapotgeblondeerd kortgeknipt haar, veels te dikke billen in joggingbroeken met vlekken, vieze handen, en snotneuskinderen aan de arm genomen naar de super te gaan. Die vertonen zich er zonder schaamte. De moeders van die jeugd dus!

En ik, 30, blond van mezelf, met mooi kapsel, mooi zwart jurkje, heel erg vieze handen en voeten van het gruis, maar verder piekfijn in orde, geen rimpels, als ik een bh aan had, heeft die maat 75D !! hallo! En nog niet eens een bh nodig ook, zo ferm zijn ze nog. Dat ik………. IK………………IKKE……. DUS, dat ik blijkbaar zoooo opval, niet vanwege mijn gruizige haar en handen, nee, dat ik opval dus, vanwege het feit dat ik: GEEN BH AAN HEB!!!

Nou, ik weet niet hoor. Deze kinderen groeien op in een dorp waar alles puur natuur is, waar ze vanuit huis het water in duiken. Waar ze kauwtjes als huisdier hebben, waar ze van rietstengels fluitjes maken. Waar ze nog weten dat je brandnetels kan eten. En waar hun moeders zich geen zorgen om uiterlijk maken. En hier, uitgerekend hier, midden in de natuur krijg ik op mijn kop voor het NIET dragen van een BH!

Die jeugd van tegenwoordig! Ben dr stuk van. Ik zou denken: die jongens kijken lekker, en laten hun hormonen gieren. Ik doe ze er een plezier mee, met mijn ferme zwierende bos hout… Maar nee dus… Snik….

Het water doet het weer, hoor ik van mijn huisgenoten, ik ga douchen, een bh aan trekken en mijn haren netjes fohnen, ik heb een afspraak buiten het dorp. Maar voordat ik in mijn auto stap,

loop ik langs die hangjongeren,

en laat zien dat die van mij niet meer hangen hoor!

En dat ik best bh’s heb… Snik… (wel 2 zelfs!) Snik…

Maar nog wel even duidelijk makende: er is hoop voor de jongeren zoals uit eerdere artikelen bleek….

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ advies en uitvoering van aanpassingen voor de toekomst off grid * selfsufficient * duurzaam * bijna gratis
Dit bericht werd geplaatst in DAG(boek) en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op natuurlijk of niet?

  1. Roger zegt:

    De schaamte voorbij. Jij zonder bh, en ik in mijn onderbroek. Het zijn dan ook tropische temperaturen. Roger ps Als je nog wat handen voor in je tuin nodig hebt: ook tuinman is een alias.

  2. gebioblogeerd zegt:

    super bedankt, maar nee….

Geef een reactie

