no more self help!

H100/1314Als ik het niet dacht! Positief denken is helemaal niet gezond!

Self help boeken zijn helemaal niet zo goed voor je. Beetje realisme heeft nog nooit iemand kwaad gedaan, al dat positive thinking krijg ik zowieso jeuk van.Vrienden van mij zitten helemaal in de Landmark-sekte. Dat is een uiterste van wat al dat positive thinking met je portemonnee en zelfredzaamheid kan doen natuurlijk, maar onderschat die boeken niet hoor!

Naast de kosten die je maakt als je boeken koopt met het idee dat je er dan beter van wordt, en hee: natuurlijk GELUHUHUKIG…. dat willen we toch allemaal??? Is er nog meer mis mee…. Want haha, dit is hilarisch! Het positieve denken kan het omgekeerde effect hebben! (zie artikel door op het plaatje te klikken).

Stop met positief denken, gooi je affirmaties weg! Ik doe zowieso niet aan positief denken, want ik houd van balans.

Ik ben graag een eeuwige opti ahum real ist! Dusse, kan lekker doorgaan met doemdenken en vraagtekens zetten bij alles. Dus ook bij positief denken! Laat mij lekker zelf denken!

Klik op foto voor het hele artikel. Op Oprahs website trouwens ook nog het een en ander over de werking van negatieve gedachten op goed realisme. Zogenaamde doemdenkers zijn gemiddeld succesvoller. (klik hierop voor Oprah)

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ advies en uitvoering van aanpassingen voor de toekomst off grid * selfsufficient * duurzaam * bijna gratis
Dit bericht werd geplaatst in (A)rtikel en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

