Meer updates over de Mexicaanse Griep?

Vandaag kreeg ik dit mailtje in mijn mailbox. Ik ben het er niet mee eens, ik vind het op de hoogte houden van het publiek helemaal geen goed idee. Want het zaait paniek, en dat helpt dus gekke dingen in de hand (zoals die feestjes, zie vorig blog). Maar omdat ik niet tegen uiting van je mening ben, uiteraard, plaats ik het toch.

Wellicht vinden jullie het wel belangrijk dat er dagelijks up to date informatie door het WHO wordt gepubliceerd voor leken op Biologie, Virologie en Epidemiologie gebied. Teken dan de petitie die deze meneer voorstelt. Want blijkbaar wordt er veel informatie achter gehouden, of treedt er te laat de laatste informatie over H1N1 naar buiten.

Informatie is niet hetzelfde als kennis. Informatie kan je pas goed verwerken en conclusies uit trekken als je over voldoende kennis en ervaring beschikt.Waar ik wel voorstander van ben, is dat er  goede educatie komt over deze griep, wat je vooral wel, en vooral niet moet doen als leek. En wellicht zelfs eens een documentaire over het ontstaan van dit virus, over hoe het eruit ziet, hoe het werkt in het lichaam, mooie animaties erbij… Zodat mensen weten hoe virussen werken, want serieus: ik heb laatst iemand horen zeggen dat er “antibiotica” moet worden uitgedeeld voor iedereen! En gebrek aan kennis levert natuurlijk vreemde taferelen op. Alleen vaccineren zou helpen. Maar vaccinaties in dit werelddeel zorgen voor een verminderde kans voor alle mensen in andere werelddelen, die geen geld voor vaccineren hebben. (lees dit even!!)

Vind het trouwens geen gek idee om een virusfeestje te organiseren. Best wel slim van die mensen… Ook al is het raar, en gevaarlijk voor de mensheid…. Ik wil wel!!!

Wie heeft de griep? Kom maar in mijn gezicht niezen!

Maar goed, alle gekheid op een stokje. Wat nou als er geen vaccinatie komt: Survival of the fittest.  Laat de wereldbevolking zich decimeren, de economie stort in, de natuur floreert, UTOPIE! Jammer dat ik dan het loodje heb gelegd en het niet mee kan maken, he? hmmmm, wat een paradoxen…

Wat een filosofisch onderwerp, die varkensgriep, wie had dat nou gedacht een paar maanden geleden?

>>>> mailtje met petitie dus>>>> (zoek de grappige spelfout trouwens!!! comPETE ipv comPLete!!! toeval of niet?)

Twitter

Help FluTracker get the CDC and WHO to release more swine flu information!

Dear Mrieke,

Concerned citizens and medical professionals alike need detailed, timely information about the spread of H1N1 swine flu to safeguard their communities and families. The CDC and WHO should be releasing more detailed and timely information about the spread of swine flu than is currently available to the public.

Join the call for more accurate, timely information about the spread of H1N1 swine flu! It’s easy:


Together, we can do this.
Let’s empower our communities with more compete information about the spread of swine flu.

Sincerely,

Josh Knauer, CEO of Rhiza Labs

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (A)rtikel en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

