Fotografie!

2009_07_03 Fotos Waarder Kneh (69)_800x533Favoriete bezigheid: beetje lopen met mijn camera, overal en nergens. In mijn eentje, of met vrienden. En altijd is er dan een gesprek. Met iemand die op de foto wil, met iemand die niet op de foto wil.

“Waar is de foto voor?” “Waarvoor fotografeert u?” Zulke vragen worden me meestal gesteld. Als ik bij een opening van het één of ander ben, echt op verzoek van RTV, dan is het duidelijk: ik ben hier voor de kabelkrant. Maar mijn camera hangt altijd om mijn nek, behalve als ik slaap!

Ik probeer bijvoorbeeld een beeldbank van planten en dieren aan te leggen van de meeste natuurgebieden in mijn omgeving, gewoon voor de leuk.

Soms fotografeer ik dingen die ik zie omdat het mooi vind. Een verlaten huis, een spinneweb in een hoek, een kunstwerk, een gebouw vanuit een rare hoek, maar zelden mensen. Dat komt omdat ik ervanuit ging dat mensen juist niet graag op de foto willen. Maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn!

2009_07_23 simone gemaakt1 (33)_800x532Zo moest ik laatst foto’s maken van een opening van een hondenstrandje in Bodegraven. Dit strandje was een initiatief van buurtbewoners, die vonden het jammer dat het mooie watertje daar nutteloos lag, mooi beschoeid met een kaarsrechte kant van houten planken. Waar de honden graag in zouden willen springen, maar dan niet meer uit zouden kunnen komen. Dit initiatief is in no-time gerealiseerd door de gemeente! Wow! Daar moet ik foto’s van maken!

En daar hoorde ik:  “O jammer” toen ik de vraag “Waar kan ik deze foto’s terug zien” met “alleen op de kabelkrant” beantwoordde. Jammer?

“Ja, ik zou het leuk vinden om mooie foto’s van mij en mijn hond te hebben”. Ja logisch ook. Hoe vaak komt het voor dat een fotograaf met een megasuper camera een foto van jou en je hond, in actie, neemt? Ik moet zeggen, ik heb van mij en mijn inmiddels overleden hond geen enkele foto van mij en haar erop. Wat jammer! Ik heb heel veel mooie foto’s van haar, dat wel, gelukkig.

Lang verhaal kort: waarom zou ik dat niet doen, joh? Dusse: nu heb ik wat opdrachten voor foto’s van mensen, met hond! Zo, dat is nog eens leuk werk!

WOEF!

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in DAG(boek) en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

