het regent sterren vannacht

Vanavond is de Perseïdenregen op zijn sterkst. Tussen 23 en 5 uur ’s ochtends vannacht zijn er super veel vallende sterren te zien aan de hemel. Om dit goed mee te kunnen maken moet het weer een handje meehelpen. Een opklaring zou erg welkom zijn. Zodat je lekker op je rug in een weiland kan liggen en er geen wolken zijn die je het uitzicht op het spektakel belemmeren.

723px-IMG_8505n3Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder me midden in een zomerse nacht wakker maakte toen ik diep in slaap was. “Droomde je mooi? Kom meisje, we gaan je dromen uit laten komen.” fluisterde ze, zodat de rest van het gezin nog in droomland bleef.

Ik zat nog op de lagere school, wakker gemaakt worden, zomaar voor iets leuks, dat was echt heel bijzonder.

Ze trok over mijn slaapdronken hoofd een trui, trok me me mijn schoenen aan, we namen een kleedje mee en gingen in het weiland naast ons huis liggen . Ik wist niet wat ik moest gaan zien. Maar toen begon het. Ik zag een rare witte flits aan de hemel. En toen nog 1, en nog meer. Mijn moeder vertelde me dat ik een wens mocht doen bij elke ster die ik zo zag vallen. En als ik die voor mezelf hield, ze uit zouden komen. Ik kan me nog herinneren hoe ik moest huilen van geluk door het schouwspel, en van de mogelijkheid om zoveel wensen te mogen laten uitkomen!

Ik weet niet wat mijn moeder wenste, die nacht, ik kan het haar niet meer vragen. Feit is dat één van mijn wensen is uitgekomen, iets wat ik toen en tot voor kort nog onmogelijk achtte. Dat ik later zou schrijven over de mooie dingen van het leven en de natuur. Vanavond heb ik niet zoveel te wensen. Maar als ik een ster zie vallen, zal ik het niet laten om het onmogelijke te wensen. Dat ik mijn moeder die overleden is op 23 januari jongstleden ooit weer zou mogen zien.

En dat is in mijn belevingswereld nogal onmogelijk. Want ik geloof niet in het onmogelijke, ben niet goedgelovig, gelovig of bijgelovig, als natuurwetenschapper… Helaas!

Het werd ook wel weer tijd voor een sterrenregen, zodat ik weer een beetje verwonderd kan raken! Hopelijk klaart het op voor 23 uur. Duim je mee? (haha)

Meer lezen over de sterrenregen vannacht op: kennislink

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in DAG(boek) en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op het regent sterren vannacht

  1. Mrieke zegt:

    Heeft iemand sterren zien vallen? Ik niet: te weinig open hemel… misschien vannacht? of ga ik toch maar gewoon slapen…

  2. Julia zegt:

    Hey mariek 🙂 Hoe gaat t met je? Ik heb uren in m’n tuintje gezeten beide nachten en de eerste nacht een heel mooie, heel felle vallende ster gezien en tweede nacht een wat minder felle.. Wel heel speciaal! En ook een mooie wens kunnen doen 🙂
    Hou je goed he!! Knufxx

Geef een reactie

