ander perspectief

2009-07-31 koet_320x480Deze zomer geen vakantie voor me. Het opzetten van mijn bedrijf, het overlijden van mijn moeder, het zoeken naar een nieuwe deeltijdbaan kosten veel tijd, en ik kan het me niet veroorloven niet bereikbaar te zijn voor lange tijd.

Soms slaat de stress bij deze natuurliefhebster dan dus toch om de oren. En onlangs werd het opgemerkt door mijn lieve zusje dat ik nogal chagrijnig was. En dat is niets voor mij.

Mijn zusje woont op een boerderij, en werkt met paarden. Haar grote droom. Ik woon op een boerderij aan het water, mijn grote droom. Maar zelfs hoe mooi ik er ook woon: ik ben er 24 uur per dag, 7 dagen in de week, dat is het nadeel van thuiswerken. En als ik niet thuis ben, dan werk ik aan een fotografie-opdracht in de buurt. Soms wil je wel eens wat anders zien!

Dus ik vertelde mijn wijze zusje dat ik er zo graag tussen uit wil, lekker naar Drenthe, kamperen ofzo. “Waarom?” vroeg ze me. “Wat wil je dan het liefste doen op vakantie?”

Zwemmen, uiteraard. En kanoën, fotograferen, en lekker wandelen, en fietsen. Ahummm…

“Dat kan je thuis toch ook?” vroeg ze me.

Ik woon aan het water, en kan hier in principe elke dag zwemmen. En 3 keer in de week doe ik dat ook. Naar de brug en weer terug, het equivalent van een uur baantjes trekken. En fietsen, tja, dat is om boodschappen te doen. Wandelen, dat doe ik wel met veel plezier, maar ja, die camera gaat altijd mee, en dan is het weer bijna werk. En dan moet ik die foto’s weer verwerken in mijn archief… Ik klaagde, steunde en zuchtte…

Dus mijn lieve slimme zusje zei me dat ik meer moet gaan genieten. Wijs meisje! Opdracht van haar: ga op je rug liggen in het water in plaats van je rondje afraffelen. En ga drijven, armen en benen wijd. Kijk naar de wolken. Ga ’s nachts zwemmen, en kijk naar de sterren!

Dank zus!

You made my day today! Zwemmen is weer fun. Ik zwom heel saai schoolslag tot ik zag hoe mooi de reflectie is van het water als je het water vooruit duwt met je gevouwen handen. En een spoor door het water maakt. Hoe de rimpeling weer tot rust komt en een vlakke ongeschonden spiegel van water achterlaat. Ik ben pas het water uitgegaan toen ik rimpel-handen had.

Lekker in het nu al de hele dag vandaag. Dat zwemmen me zo goed doet, wist ik wel, maar ik was vergeten waarom. Omdat het zo heerlijk is het perspectief even te veranderen.

tuuf3Ik kreeg net een telefoontje van mijn zussie. Ze had goed nieuws: ze kon nog wel een lang weekend weg! Mijn zus en ik gaan donderdag tm dinsdag kamperen in Drenthe. Gewoon even wat anders zien, omdat ook dat wel eens leuk is! Of ik mijn camera mee wilde nemen. EN OF! Lekker eens een ander perspectief!

😉

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (ver)WONDER(d), DAG(boek) en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

