het verschil tussen mannen en vrouwen

Dagboek 12-10-2009

Vandaag zei een vriend tegen me: wat lijkt het me ook ongelooflijk moeilijk om vrouw te zijn.

Dat zette me aan het denken. Hormonen, “labiliteit”, gevoelens, emoties, ongesteldheid, en als je niet uitkijkt: zwangerschappen! Dat is het verschil tussen een man en een vrouw. En het valt niet mee inderdaad!! INDERDAAD NIET… (uitkijken nu voor mij, want PMS ligt op de loer, nog 2 dagen… grrrmmmppffff)

Het valt niet mee, nee….

Maar alle gekheid op een stokje, Brigitte vertelde het ons al…

Zo ist maar net: het valt niet mee om vrouw te zijn!

Toch wel fijn dat ik als vrouw zulke opmerkzame vrienden heb, dat dan weer wel!

PS dit filmpje is trouwens prima te gebruiken voor de biologieles (TIP voor alle biologieleraren met een smartboard!) Die jongens kunnen het maar beter vroeg horen hoe de vork in de steel zit!

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (ver)WONDER, BIOlogie(docenten), INgestuurd en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

