pandemietje spelen?

02-12-2009

In Mei afgelopen jaar blogde ik al over een spel waarbij je de verspreiding van H1N1 na kan spelen op de computer. Leuk spel, maar er zijn nog leukere pandemiespellen. Waarbij het bordspel “Pandemie” wel op 1 staat. Onlangs heb ik de eer gehad om dit spel in het echt te kunnen spelen. Nogal een spelletjesfanaat, ikke, dus ik kon mijn lol op.

Pandemie is mijn ultieme favoriet! en dat na 3 keer spelen. Ik kan haast zeggen dat ik Carcassonne, Catan, en Risk de deur uit kan doen. Dit spel is SUBLIEM!

Je kan het met 2 tot 4 mensen spelen. Je speelt niet tegen elkaar, maar tegen de ziekte! Er zijn verschillende rollen die je elke keer dat je speelt aanneemt, en elke keer verspreiden de ziekten zich anders. Het bord is uiteraard een wereldkaart, zoals Risk. En de verspreiding tussen landen is weergegeven met lijntjes. Elk potje is totaal anders, en er is een mogelijkheid om het niveau van het spel op te schroeven.

Het spel is niet dodelijk, maar het is zwaar besmettelijk, ben ik bang. Verslavend leuk.

Ik kan het iedereen aanraden die nog een verslaving zoekt! Als je het bordspel eenmaal door hebt, is het spel ook online te spelen op Brettspielwelt. (voor de echte fanaten).

Het is een leuk spel voor biologiedocenten met kleine klasjes bovenbouw VWO, zeker alleen al vanwege het samenwerken. En het feit dat het spel ongeveer een half uur duurt.

Veel speelplezier!

PS als sint dit leest > Ik heb een gedichtje voor hem geschreven:

Ik zou graag pandemie willen spelen,

het spel waarbij je moet delen.

Weg met de kredietcrisis – monopoly,

geef mij maar pandemie.

Samenwerken moet je doen hier,

heel gezellig, met twee vrienden tot wel vier.

Kan ik sint blij maken met Risk, Monopoly, of Catan?

Die moeten in mijn kast plaatsmaken voor Pandemie ben ik bang

😉

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (A)rtikel, BIOlogie(docenten), DAG(boek) en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op pandemietje spelen?

  1. xx zegt:

    Voor alle mede-pandamie fans: er komt binnenkort een uitbreiding uit met nieuwe rollen en kaartjes.

  2. Danny zegt:

    Tof gedicht!

Geef een reactie

