Vergeet H1N1, Malaria KILLS 4 real

Dagboek 23 januari 2009

Afgelopen weekend heb ik een griepje opgelopen. Ik heb lekker gefeest in Groningen. Ben naar Giel, Gerard en Annemiek gaan kijken in het glazen huis. Het was super om te zien, dat glazen huis, de mooie Martinitoren op de achtergrond. Mijn oude studentenstad. De stad waar ik 9 jaar heb gewoond, in de sneeuw, in de spirit van Kerst, en van Serious request.  In dit glazen huis wordt door drie mensen niet gegeten, en schitterende radio gemaakt om aandacht te vragen voor het beste doel dat je maar kan voorstellen.  Het doel: het voorkomen van de dodelijkste ziekte die er heden ten dage bestaat. EN… te voorkomen valt! Malaria. En dat dit dus het doel van dit jaar is vind ik zo ironisch!

(klik op de foto voor een fotoreportage van het Glazen Huis van afgelopen weekend)

2009 is het jaar van de mexicaanse farce, het jaar van de massahysterie over een griepje.

Vorig jaar werd besloten door een stel vooruitziend-blikkende mensen dat Serious request 2009 dit jaar geld op zou gaan halen voor malaria. Dit goede doel heeft geen beter jaar uit kunnen kiezen dan dit jaar.

Jaarlijks sterven er een miljoen mensen aan Malaria. Terwijl het te voorkomen is. Mensen die het overleven zijn voor de rest van hun leven ernstig gehandicapt. En dit staan wij als wereld toe.

Want het overkomt ons niet.

Als wij naar “probleemgebieden” gaan, voor vertier of werk, nemen we malariapillen in. En zeuren over de bijeffecten…

Elke 30 seconden sterft er een kind aan Malaria. Waarom van deze mug inderdaad een olifant gemaakt mag worden is te vinden op de site van het rode kruis. Klik op de link>

Hoe is het afgelopen met de mexicaanse griep?

H1N1 is maar een klein  beetje dodelijker dan de gewone griep is te lezen in dit artikel>

Er zijn wereldwijd nog maar 10.000 mensen aan overleden. Oeps, dat is nogal een verschil met de jaarlijkse 2 miljoen aan HIV in Afrika en de miljoen aan malaria wereldwijd.

Grieperig maar warm van binnen

In mijn arm geen spuit, en al helemaal geen hysterie aan mijn hoofd graag. Ik ben liever bezig met Serious Request, en al luisterend ben ik grieperig dit artikel aan het schrijven. Mijn hoofd leeg aan het schrijven en mijn neus leeg aan het snuiten. H1N1? Zou kunnen, maar wat maakt mij het uit? Ik voel me lekker warm van binnen door Giel, Gerard en Annemiek.

Way to go jongens in Groningen! Lets beat this terrible disease: kill Malaria, forget H1N1.

Wil je ook geinfecteerd raken aan het Serious request virus? Klik op deze link>>

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (A)rtikel, (ver)WONDER, DAG(boek) en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

