duurzame huisvlijt (1)

Mijn hele familie, lijkt wel, zit in het design. Mijn eigen vader was meubelontwerper, bijvoorbeeld. Ik heb iets met inrichten, met ontwerpen en met meubels. Alleen heb ik dan weer niets met dat echte design-om-het-design, gek genoeg.

Maar wel met doe-het-zelven, met duurzame oplossingen en met recyling, uiteraard.

De komende tijd ga ik een aantal blogs van mensen die deze hobby tot een kunst hebben verheven onder de aandacht brengen. In deze serie komt als eerste Lynn Ruijsendaal aan bod.

Zij knutselt alles wat los en vast zit, bijna alles in haar interieur is zelf gemaakt, dan wel zelf opgeknapt. En daar blogt ze sinds kort ook over. Heel leuk om te lezen, en vooral om je te inspireren om zelf ook je oude meubels weer een nieuw leven te geven. We leven in een tijd van crisis, maar niet alleen dat: het is gewoon leuk!

Zoals dit palet-tuintje. Wat een erg inventieve oplossing is voor de kleiner-behuisden onder ons! Ze liet weten dat het nu al rond haar “tuintje” zoemt van de bijen en hommels! Kijk, dat horen we graag op geBIOblogeerd!

http://hippe-huisvlijt.blogspot.nl/ is het adres van haar blog. Enjoy!

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ advies en uitvoering van aanpassingen voor de toekomst off grid * selfsufficient * duurzaam * bijna gratis
Dit bericht werd geplaatst in (Be)leef!, (doe)Duurzaam. Bookmark de permalink .

4 reacties op duurzame huisvlijt (1)

  1. lynn zegt:

    He leuk Mriek da’k op je blog sta. Binnenkort komt er een nog een foto van het tuintje op hippe-huisvlijt want hij zit nu pas echt goed in de bloemen. Er is haast file vorming aan vliegeniers die wel een lekker hapje lusten.
    Liefs lynn

  2. Hai Mriek,
    Lynn wees me op jouw blog. Wat een leuk blog zeg.
    Ik blog zelf ook via wordpress: http://missgefreubel.wordpress.com
    Zij zei ook dat je het misschien leuk zou vinden om sommige van mijn schrijfsels te willen plaatsen/gastbloggen. (ik kan alleen nergens een mailadres van je vinden op je blog, maar misschien kijk ik er over heen.)
    Behalve brood/snack creaties, schrijf ik ook nog wel eens wat over freubels gemaakt met keukenspullen. Een soort recycling, zeg maar.
    Zie oa.
    http://missgefreubel.wordpress.com/2012/07/09/geschenkendoosje-van-melkpak-giftbox-out-of-a-milk-carton
    groetjes,
    Maaike

    • Mrieke zegt:

      mijn email adres is te vinden onder beleef.
      Maar bij deze:
      be_leef@live.nl

      Als je een leuk stukje schrijft, en aanlevert plaats ik het over 2 weken in dit katern!
      Volgende week is Lynns stukje!

      Leuk dat je mee wil doen!
      En freubel ze!

Geef een reactie

