duurzame huisvlijt (3)

NIOD01_AE0203_WDit blog is geschreven door Lynn Ruijsendaal, een gastblogger waar je nog veel meer over gaat lezen! Ze schrijft op haar eigen blog over hippe trends, en vooral over: hoe het zelf kan maken! Enjoy!>>>>

Met de consumptiemaatschappij van tegenwoordig kun je alles kopen wat je maar wil, het moet goedkoper en goedkoper. En meer en meer en vooral iedere zoveel tijd iets nieuws, want anders tel je niet meer mee en ben je uit de mode. Ik heb het er een beetje mee gehad!

Een aantal dingen in je huis moet goed zijn en het werk voor je doen. Ik bezuinig en recycle bijvoorbeeld niet op  keuken apparatuur, computers of andere apparaten. Ten eerste omdat de nieuwere modellen veel zuiniger zijn in energie verbruik (als je tenminste daarop let bij de aanschaf) en ik vind het voor keuken gereedschap wel zo hygiënisch. Computers e.d., daar wil ik niet met de ellende van andere geconfronteerd worden, dus koop ik zulke zaken nieuw. Maar al het andere schaf ik aan op marktplaats, via de  kringloop of ik knap op wat ik al in huis had staan, of in mijn kast had hangen. Ik zeg: transformeren die handel!!! Zo heb je iedere keer iets nieuws, je bent dus hip en milieubewust tegelijk. Daarnaast is creatief bezig zijn gewoon erg ontstressend.

Voor deze keer een leuk idee om oude meubels een leuke nieuwe look te geven, met behang en een likje verf.  Op de foto met het nachtkastje zie je een voorbeeld. De nachtkastjes staan bij ons naast ons bed. Ze waren voor het opknappen totaal verschillende kastjes allebei van Marktplaats gehaald. Voor een volledige werk beschrijving kom bij hippe-Huisvlijt langs op de volgende link http://hippe-huisvlijt.blogspot.nl/2012/05/de-slaapkamer.html.

Mocht je nog meer ideeen nodig hebben om zelf aan de slag te gaan, probeer eens wat zoekwoorden zoals: meubels, recycle en behang uit bij Google en klik dan de optie afbeeldingen uit. Heel veel leuke voorbeelden komen er dan voorbij. Gecombineerd met je eigen fantasie moet je een heel eind komen.

Heel veel Pimp plezier gewenst.

Liefs Lynn

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (doe)Duurzaam, INgestuurd en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op duurzame huisvlijt (3)

Geef een reactie

