De Uitdaging: Leven zonder geld (1)

imagesIk wil leven in een wereld zonder geld, vol vertrouwen, zonder armoede, waarin iedereen werkt voor de fun. Daarom moet ik zelf maar eerst vertrouwen dat dit mogelijk is.

Om de daad bij het woord te voegen ga ik elke uitdaging aan die er op mijn pad komt om zo min mogelijk geld nodig te hebben.

  1. Om te beginnen schreef ik gisteren in reactie op een vraag of ik reclame met gebioBLOGeerd wilde maken voor een site, dat ik dat best wel wil, maar zonder geld te ontvangen. Schrijven kost mij geen moeite, en dus doe ik dat voor niets. Ik schrijf alleen de waarheid, en daarom wil ik niet omgekocht kunnen worden voor mijn woorden hier. De betaling via doorbetaling (pay it forward) wil ik wel ontvangen.
  2. En vandaag heb ik me ingeschreven voor de Challenge om een maand lang niets nieuws te kopen. Dit kan jij ook doen op

logo_BNNM_150px

BUY NOTHING NEW. nl

Lees hieronder meer daarover.

3. Om het iemand anders mogelijk te maken om te geven, moet je eerst zelf kunnen ontvangen: uitdaging 3: wordt een krijger! Morgen ga ik alle complimentjes, mooie momenten, grapjes, en andere positiviteit opschrijven in mijn (offline) dagboek. Zodat ik deze niet onopgemerkt laat gaan. Oh, met terugwerkende kracht herinner ik me dat ik een compliment of 3 vandaag zomaar wegwuifde. Bij nader inzien niet zo handig.

127

Morgen is er weer een dag. En waar voor niets planten groeien, water stroomt, lucht stroomt, mensen lachen,

e

n ik leef. Er komt een stuk meer voor niets op dan de zon: ideeën, gelach, en goede voornemens.

De Uitdaging van punt 2

Bedankt voor je inschrijving!

Je hebt je ingeschreven voor de Buy Nothing New-Challenge in oktober. Bedankt daarvoor. Maar die dank, die ga je zelf ontdekken. Want als je een maand lang niets nieuws koopt, ga je al snel de waarde van dingen opnieuw beleven. Meedoen levert je veel op. Je houdt om te beginnen geld over om andere leuke dingen mee te doen of om later iets te kopen van goede kwaliteit waar je écht blij van wordt.  Bovendien win je misschien ook tijd. Tijd om te genieten en te ontdekken wat je allemaal al hebt.Wat kun je verwachten: De komende weken sturen we je elke week een mail met tips en inspiratie om een maand lang niets nieuws te kopen. Want het is makkelijker dan je denkt. Heb je je later dan 1 oktober ingeschreven, dan volgen de mails elkaar sneller op. Je kunt natuurlijk meedoen in je eigen ritme, maar bent dan wel op de hoogte.De tips vormen een stappenplan om met als doel om te komen tot een beter inzicht in hoe wij leven en consumeren. Op www.buynothingnew.nl vind je allerlei links naar organisaties en initiatieven die je maand een stuk makkelijker maken en bovendien tot inspiratie leiden. Heb je zelf tips? Ken je leuke initiatieven? Laat het ons weten!

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (Be)leef!, (doe)Duurzaam, DAG(boek), UITdaging en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

