vraagje….

ygmlogoVandaag kreeg ik een apart soort vraag binnen tussen mijn reacties.

Deze:

Geplaatst op 14 januari 2013 at 5:42 pm

Beste beheerder,

Wij hebben uw site bekeken en er staat veel interessante informatie op dat aansluit bij ons concept NUenergielabel.nl.

Vanuit NUenergielabel.nl bieden wij de consument de mogelijkheid om de tarieven van energielabelaars te vergelijken en vrijblijvend een aanvraag te doen.
 Daarnaast publiceren wij relevant nieuws rondom het energielabel en het energie maatwerkadvies.

Graag delen wij deze content met u om uw bezoekers te voorzien van extra nieuws binnen deze markt.Daarnaast bieden we de mogelijkheid om onze module bij u op de website te integreren. Hiermee kunt u uw bezoekers een extra dienst bieden en zelf profiteren van een vergoeding per aanvraag.

Ik hoor graag of u voor een van beide opties open staat.

Met vriendelijke groet,

Ted Hartkamp

http://www.nuenergielabel.nl/

**gecensureerd: emailadres etc…**

Ik ben daar niet zo van, maar ik leef zelf sinds een paar dagen met het voornemen dingen die ik niet nodig heb gratis weg te geven aan mensen die het wel nodig hebben. Ik schrijf graag, kost me geen moeite. Maar dan wil ik wel dat als iemand een stukje koopt van me, drie andere mensen geeft wat ZIJ zelf het gemakkkelijkste kwijt kunnen. Dat kan een tweede stofzuiger zijn, omdat je bent gaan samenwonen. Maar ook een dienst. Als het maar niet veel moeite kost, en de ander het nodig heeft.

Dus ik denk, ik ga toch antwoorden, aldus geschiedde:

Geachte Ted Hartkamp,

Ik geloof niet in een wereld waarin mijn diensten mij iets opleveren. Mijn website is voor iedereen gratis. En dat moet zo blijven. Als ik mijn lezers ongevraagd uw banner laat zien, levert mij dat ten koste van hen geld op. Dat zou ik nooit doen.

Wel zou ik uw site willen gebruiken, kijken of het inderdaad werkt, en of mijn lezers gebaat zijn bij uw diensten. Als ik een stukje schrijf voor u, zou ik daarvoor in ruil graag willen dat drie van uw werknemers, met om te beginnen uzelf alledrie de komende weken drie diensten, dingen of momenten van intens luisteren naar iemand “kadoo” doen aan iemand die het nodig heeft.

Dat kan u doen door op twitter te posten met de #ashtag: #durftegeven.

Als u akkoord gaat met deze voorwaarden wil ik een objectief stukje schrijven. Als u dit niet ten goede komt, omdat het stukje u niet zint, voert u uw betaling niet uit.

Ook als het u wel zint kan ik niet controleren of u u aan uw woord houdt. Maar een overeenkomst in natura: uw 3 x drie goede daden is ook rechtsgeldig.

Graag ontvang ik bericht van u via mijn email,

Bij voorbaat dank,

drs. Marieke Ninaber van Eijben

beheerder van GebioBLOGeerd en eigenaar van (be)LEEF! creaties.

Ik heb zelf ook al gepost op twitter dat ik nu nog over 2 sets luidsprekers voor een computer beschik, daar zou ik graag 1 van maken. Dus kom maar ophalen. Nog niets van gehoord. Maar ik ben geduldig.

En ohja, onlangs wel een collega blij gemaakt met 3 keer een lift naar en van werk. Die ga ik toch maar even porren voor het doorgeven van de daad. #goededaad #durftekrijgen #durftegeven zijn onderwerpen die hoger op twitter zouden moeten komen.

En als je geen twitter hebt: doe het dan gewoon zonder! Dan maak je mensen die je echt kent blij. En dat is nog altijd het beste.

Begin vandaag nog!

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ advies en uitvoering van aanpassingen voor de toekomst off grid * selfsufficient * duurzaam * bijna gratis
Dit bericht werd geplaatst in (Be)leef!, (ver)WONDER, (ver)WONDER(d) en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op vraagje….

  1. Mrieke zegt:

    Vandaag al reactie: ze gaan op mijn voorstel in.
    En bij deze heb ik geblogd over http://www.nuenergielabel.nl/. Want het is inderdaad een goed initiatief.
    https://gebioblogeerd.wordpress.com/2013/01/15/doe-maar-duurzaam-deel-1/
    Ben benieuwd wat zij gaan doen als doorbetaling.

  2. Mrieke zegt:

    hun reactie:
    >>>Beste Marieke,

    Bedankt voor je openhartige mail terug.
    Fijn dat je een stukje wilt schrijven over NUenergielabel.
    Ik heb zelf ook een aantal algemene blogartikelen geschreven, in de bijlage hier een voorbeeld van. Mijn collega’s en ik gaan het opvolgen indien u een leuk stukje plaatst met enkel een link erin.
    <<<>>>

    Dat is fijn Ted, dat jullie de uitdaging aangaan. Ik denk graag met jullie mee.
    Ik heb direct een tip voor je.
    http://www.fair4all.nl/
    Op deze website komt in de toekomst alles wat mensen weg willen geven. Je al inschrijven is misschien een goede start.
    Op deze site bieden mensen alles gratis aan. Wellicht kan je daar ook wat mee:
    http://www.wehelpen.nl/

    Ik ben aan het nadenken wat ik over jullie ga schrijven. Ik heb eigenlijk al geschreven over jullie vergelijkingssite, maar vooral over hoe positief je reageerde op mijn voorstel. Het zou leuk zijn als ik dit direct kan illustreren met een bewijs dat jullie dit inderdaad aangingen, zoals een banner op jullie site.
    Het verhaal dat je deze uitdaging aangaat, is echt beter dan een banner op mijn site.
    Ik heb vandaag zoveel bezoekers op mijn site gehad, sinds ik schreef over mijn voorstel op jouw vraag aan mij. En dat komt omdat ik heb getwitterd over mijn voorstel aan jullie!

    Hier is het stukje terug te lezen:
    https://gebioblogeerd.wordpress.com/2013/01/15/vraagje/

    Zoals te zien is je website duidelijk vermeldt.
    Ik zal spoedig jouw stukje plaatsen, dit wil ik graag doen in een groter geheel. Er komt namelijk binnenkort een artikel aan naar verduurzaming van je huis, door mijn co-auteur Lynn samen met mij. En daar wil ik dit in verwerken. Dan ga ik ook een categorie toevoegen aan de links, waarin jullie voor zullen komen.
    Daar heb je meer aan dan je eigen blog, want daar hebben mijn lezers geen interesse in. Die willen graag weten waar het energielabel voor bedoeld is: om een zo energieneutraal mogelijk huis te hebben. Daarom zal ik http://www.nuenergielabel.nl vermelden als ik schrijf over verduurzamen van je huis.

    Alvast bedankt voor je doorbetaling. Hopelijk vind je de traffic die deze mailwisseling genereert al voldoende om te starten met je doorbetaling.
    En bedankt voor jullie site. Ik heb er zelf al meteen gebruik van gemaakt voor een vriendin.
    Goede diensten hebben geen reclame nodig, maar vindt deze bedrijven in jouw buurt maar eens!

    Daarom bedacht ik het volgende:
    Jullie diensten zouden ze echt kunnen gebruiken bij het Huis van Overvloed. Daar bouwen alle gevers van Nederland een huis om aan te tonen dat dit gratis kan.
    Het zou erg fijn zijn als dit huis zo duurzaam mogelijk wordt. Wellicht zouden jullie de bedrijven die via jullie adverteren kunnen benaderen om bij het Huis van Overvloed betrokken te zijn en gratis energieadvies te geven.
    http://www.huisvanovervloed.nl/

    Wat helemaal te gek zou zijn is als jullie nou bannerruimte geven aan telkens een ander van zulke initiatieven.
    Dan zouden deze jullie traffic genereren naar mensen die jullie doelgroep zijn. En dus die van zulke initiatieven (zoals wehelpen.nl, http://www.facebook.com/pages/Weggeef-pagina-Nederland/418090731560210, etc.)
    En het genereert traffic naar jullie, omdat ik er over blog.

    Het zou leuk zijn als jullie op het laatste voorstel in gaan, maar het hoeft niet uiteraard.
    Voel je niet verplicht om te laten weten wat jullie hebben gedaan. Maar als je het laat weten, zal ik er over bloggen, dat beloof ik.

    Met vriendelijke groeten,
    Marieke Ninaber

    <<<<
    Inmiddels heb ik eigenlijk al geblogt over ze zie link hierboven.
    Dus als je wil weten hoe dit verder gaat, blijf gebioblogeerd (bezoeken)!

Geef een reactie

