Gratis Eten

imagesIk ben overal een life-hack voor aan het vinden. Want ik wil zo snel mogelijk leven in een wereld waarin geld overbodig is, dus al mijn projecten staan in het teken hiervan. Ik wil laten zien dat als IK het kan, iedereen het kan!

Project 1

is het project waarin ik mezelf ten doel heb gesteld niets nieuws te kopen. En mijn eten moest ik wel blijven kopen. Dus daar moest ik een oplossing voor bedenken:

Project 2

Is de gratis-eten-hack.

Hiervoor heb ik op Facebook in de “ik zoek gratis” groepen en de “ik geef gratis weg” groepen gezocht naar mensen die me dingen wilden geven die ik kon gebruiken om zoveel mogelijk kleine plantjes op te kweken zodat ik die kan gaan weggeven en verkopen met Koninginnedag. Ik dacht daarbij aan waardebepaling achter: een kaartje met daarbij mijn adres en bankrekeningnummer en accounts op ruilsites. Dit kaartje doe ik aan al mijn plantjes. En mensen kijken maar wat ze er mee doen. Als ze het plantje goed verzorgen krijgen ze veel te eten, en gaan ze weggeven wat ze te veel hebben. Zo denk ik dan maar. En als ze teveel sperziebonen hebben, zullen ze mij wel wat willen brengen.

Daar, dat is de oplossing voor mij.

  1. Nu had ik dus super veel reacties en heb ik inmiddels de volgende zaden verzameld: tomaat, sperziebonen, pompoenen, paprika, tomaat, uien, veldsla, en nog veel, veel meer. Dankzij deze mensen op Facebook heb ik het grootste deel van die zaden binnengekregen: Flower Power en deze mooie dame.
  2. Ik heb eierdozen gekregen om mijn zaailingen achter glas te kunnen houden, een hele vuilniszak vol van de volgende gulle gever op Facebook. 
  3. Ik heb de tip van Anne Tanne gekregen hoe ik zelf zaailingen potjes kan maken door op haar site veel te gluren.

En nu staat het er zo bij: 



Met dank aan alle mensen genoemd in dit bericht: zij krijgen zeer binnenkort een eigen Pompoenplant. En als ze nog meer plantjes tzt willen, mogen ze langskomen bij mij.

De Gratis Eten Tuin in Nieuwerbrug Nederland opent in mei. Je bent welkom!

Namasté,

Marieke

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (Be)leef!, (be)LICHTing, (doe)Duurzaam, BIOlogie(docenten), DAG(boek), GROENe(hart) en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

