de Gratis (be)LEEF! Tuin

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Dit jaar ben ik met een aantal projecten begonnen die er op gestoeld zijn om mijn overtuiging dat ik met veel minder geld toe kan uit te testen. Eén van die projecten is het Gratis EetProject.

Mijn idee was: met zoveel mogelijk moestuinierders, thuisgroentuinierders in contact komen om samen planten, zaden, materialen mee te delen. Als ik plantjes heb opgekweekt deel ik die met mensen die ik ken: ik geef ze bijvoorbeeld 5 pompoenplantjes. Ik hoop dat ik weer erwtenplantjes bijvoorbeeld terug krijg als ik daar plaats voor heb in de tuin. Ook ga ik mijn opbrengst weggeven, in de overtuiging dat ik weer van anderen andere groenten zal krijgen. Alle materialen die ik gebruik heb ik gevonden, of gekregen. Ik ga denk ik wel een uitzondering voor aarde maken, want dat is anders niet te doen!

Sinds een aantal weken staan mijn kiemplantjes achter mijn raam binnen in mijn woonkamer. Gewoonweg omdat het buiten te koud bleef. Vandaag voelde ik het: vandaag gaan ze naar buiten!

Ik moest onwijs improviseren, want ik was al heel snel door alle lege tweedehands potjes heen. Maar al met al heb ik er een leuk tuintje van gemaakt. Vooral de hangende pompoenplantjes onder de tafel vind ik een uitkomst, al zeg ik het zelf!

Nu staan in de ventsterbank in de woonkamer te kiemen: bonen, tuinkers (maar die staat er altijd) en bloemenzaden. Morgen komen er weer nieuwe kiembakjes te staan. (die ik gewoon uit het oud plastic vis hier in huis, mijn huisgenoten gebruiken gelukkig voor mij veel plastic).

Ik ben dringend op zoek naar materialen, als je me wil helpen aan de volgende materialen, dat zou ik heel tof vinden. In ruil uiteraard: voor een pompoenplant, of een pompoen tzt.

  • lege melkpakken
  • lege kleine flessen
  • aarde
  • tuinslang
  • landbouwplastic
  • jutezakken
  • jute
  • plastic plantenbakjes (gebruikte)
  • zaden van aparte, ouderwetse groenten

Deze tuin is te bezichtigen en bezoeken in Nieuwerbrug, waar (be)LEEF! is gehuisvest. Mensen die me kennen zijn welkom voor een kopje verse muntthee!

Namasté

Over Marieke

Asperger en bipolair ~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Biologie Wiskunde Onderwijs - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~
Dit bericht werd geplaatst in (Be)leef!, (doe)Duurzaam, BIOlogie(docenten), DAG(boek), UITdaging en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

