van ruilen komen tranen van vreugde!

Als je na deze Koningsdag nog spulletjes over hebt, die je graag kwijt wil. Of je hebt iets te veel impulsaankopen gedaan merk je, en je kasten puilen alweer uit.  ZUcHt!

Probeer te ruilen

ruilen-logo

Ruilen.nl biedt een super leuke oplossing: ruil je spullen tegen wat bieders jou aanbieden. De beste bieder krijgt jouw dingen!

Handig en gratis. Zoals een goede life hack ook betaamt.

Maar dan heb je dus wel weer iets teruggekregen voor je dingen. En je wil juist ruimte maken, toch? Derhalve de volgende tips:

weggeven de luxe

Weggeven kan je aan de kringloop doen, maar de kringloop vraagt dan weer geld voor de persoon die jouw spullen wil hebben. Beter is proberen om de juiste persoon voor je spullen online te vinden.

aan mij?

Vertical vegetable garden

Ahum…. (~schraapt keel doet~) als er onder mijn lezers nog mensen zijn die af willen van hun tuinmaterialen: Wij zijn dringend op zoek naar kasjes, materialen zoals plexiglas, landbouwplastic, jute zakken, plastic potjes, tuinaarde, mest, compost-ton, waterton, tuinslang, lege blikken, autobanden, glazen potjes, lege melkpakken enz: MENSEN MELD JE! Ik sta te springen om die dingen voor mijn gratis eettuin project hier in Nieuwerbrug.

ushimeditatiekussensAls er nog mensen zijn die de volgende zaken over hebben, hoor ik het ook graag: yogamatten, meditatiekussens en bankjes, tapijt, futons, klankschalen, enz: MENSEN meld je! Ik sta te springen om deze zaken voor mijn leer-jongeren mediteren project te Nieuwerbrug en op lokaties door Nederland.

Al mijn projecten ontstaan doordat mensen mij dingen geven die ik door wil geven. En derhalve bied ik bij deze een gratis consult aan voor je kind om hem of haar te helpen met wiskunde. Ken of ben je iemand die in het bezit is van de bovenstaande zaken, ik hoor het graag! De beste tip wint het consult.

aan vreemden geven

Er zijn ook gratis weggeef pagina’s op Facebook, en er zijn er zelfs per stad. Een voorbeeld is ” Ik geef weg ”  en je kan ook kijken of er nog mensen zijn die specifiek jouw spullen zoeken op: ” Ik zoek gratis ” 

media_xl_912714

En tenslotte bestaan er overal in Nederland naast kringloopwinkels ook weggeef winkels. Google daar eens naar voor je naar de stort rijd.

Want weg is dus echt niet weg. Het is alleen op een andere plek. Liever op de juiste, toch?

Over Marieke

~(be)LEEF! EDUCREATIE~ Bioloog en Wiskunde docent VO - voor onderwijs van de toekomst- ~mindful en duurzaam~ Asperger en bipolair
Dit bericht werd geplaatst in (Be)leef!, (doe)Duurzaam, UITdaging en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

